نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت : امام خمینی (ره) در حالی ‌که رژیم صهیونیستی رویای نیل تا فرات را در سر می‌پروراند، پوشالی ‌بودن این رژیم غاصب را ثابت کرد.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر چهارشنبه‌شب در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام راحل و گرامیداشت شهدای 15 خرداد که در شبستان مسجد جامع بهشهر برگزار شد، با اشاره به شرایط قبل از انقلاب افزود: اگر امام (ره) با استبداد و خفقان حاکم بر جامعه و کمرنگ ‌شدن دین، و وابستگی‌های نظامی و اقتصادی به کشورهای بیگانه مقابله نمی‌کرد، الآن اسلامی وجود نداشت و دین محو می‌شد، دشمنان می‌خواستند اسلام را سرنگون و روحانیت را از نظام حذف کنند.
 
وی بیان داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، خودشان "رضاخان" را آوردند و خودشان بردند، و به تبع آن محمدرضا شاه را آوردند و خودشان هم بردند، فکر می‌کردند با کودتا می‌توانند محمدرضا را به حکومت بازگردانند اما با وجود رهبری‌های امام خمینی(ره)، این دسیسه‌ها سرکوب شد.
 
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تغییرات ارزشی که توسط امام(ره) در جامعه ایجاد شد، خاطرنشان کرد: امام راحل بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی مرزبندی کرد، تمام کشور برای ارزش‌های اسلامی به جوشش درآمد، بعد از انقلاب توجه به اسلام توسعه پیدا کرد و تاکنون هم ادامه دارد.
 
وی بیان داشت: در زمانی که اسرائیل رویای "نیل تا فرات" و نشاندن خود به جای حزب‌الله را در سر می پروراند، امام(ره) پوشالی‌بودن این رژیم را با شجاعت تمام ثابت کرد.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اقتدار ایران را مدیون تفکرات امام(ره) هستیم، اظهار داشت: الآن مستقل‌ترین کشور در تمام عالم، ایران اسلامی است.
 
قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه آمریکا مزدور اسرائیل است، گفت: بسیار می‌بینیم که آمریکا برای هر کاری به دیدار مقامات اسرائیلی می‌رود تا از آن‌ها اجازه بگیرد و نیت آنها را پیاده کند.
 
وی گفت: اما ایران اسلامی مستقل است، مردم روی پای خود ایستاده‌اند، تا حالا 32 انتخابات برگزار کردند؛ رهبر، رئیس جمهور، نماینده، و شوراهای اسلامی را خودشان انتخاب می‌کنند، رهبری هم یک رای دارد و تک‌تک مردم هم یک رای دارند.
 
این مسئول در ادامه اظهار داشت: از یادگاری‌های ارزشمند امام خمینی(ره) در بیان جامعه اسلامی را، نعمت آزادی، بینش سیاسی، استفاده از ظرفیت زنان در جامعه در پرتو حجاب و عفاف، عنوان کرد.
 
قاضی‌عسگر با اشاره به جسارت و اخلاص امام که توانست استقلال را به جامعه برگرداند و رژیم 2500 ساله مدعیان آزادی را در هم بریزد، خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی، شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" را گفت و دشمنان شرق و غرب را تحقیر کرد.
 
وی در پایان با بیان اینکه باید قدر امام و رهبر و انقلاب را بدانیم، گفت: امام(ره) یک ریال برای خودش اندوخته نکرد، اما با دلی آرام و قلبی مطمئن از دنیا رفت، و همین راز ماندگاری ایشان در قلب‌ها است که هر ساله مراسم ارتحال ایشان باشکوه‌تر برگزار می‌شود.
 
گفتنی است، این مراسم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر و دیگر نهادهای این شهرستان برگزار گردید.
/2759/